7 Nisan 2019 Pazar

Taze!
Yeşil!
Bahar!

Blogumun ismini seçerken son kelimeyi limon olarak seçmiştim. Ekşi, sert kabuklu bir meyve olmasına rağmen ne de güzel yakışıyor her şeye diye, pek severim. Akşamüstü çayını mutlaka limonlu içerim, sodamı da öyle. Kebaptan pilava, pek çok yemeğe de sıkarım. Hatta ve hatta kek yaparken, bir fiske limon suyu mutlaka koyarım. Deyiş vardır ya "keyfimize limon sıktın" diye, hiç sevmem. Ne güzel, uyandırdı sizi demek ki bu limon ekşilikle, yeni, taptaze bir fikirle belki! Kaçıyoruz hemen yeniliklerden, değişimden. Kaçmayalım!



Ben hayatım boyunca yenilikten kaçmanın tam aksi yönde oldum. Mühendislik okudum, ama arkeolojik kazılara da katıldım. İlk iş deneyimim sigorta sektöründe oldu -fiziki elektrik sigortası değil, bildiğiniz hayat sigortası... Gitar da çaldım, dans da ettim, yoga da yaptım... "Bir alanda uzmanlaşma" fikrini hayatta başaranlara hep saygı duydum, ama hep çok yönlülükten yanaydım. Böyle olmaya da devam edeceğim gibi görünüyor.

Geçmiş deneyimlerimiz bugün kim olduğumuzu belirliyor. Bazen o kadar emin bir önsezi ile yaklaşıyoruz ki hadiselere, kendinden eminliğimize bizler bile şaşırıyoruz. Çünkü öğreniyoruz ve öğretmeli, öğrenmeliyiz. Hayat milyonlarca farklı yoldan oluşan bir yolculuksa eğer, bizim seçtiğimiz yollardan geçmeyenlere kendi yolculuğumuzu anlatmak, geçmediğimiz yollardan geçenlerden birbirinden güzel yol hikayeleri dinlemek konusunda iştahımızı hep açık tutmalı, iştahımız kaçtığı noktada limonu sıkıp lezzetli bir kıvama getirmeliyiz öykümüzü.  


Eski yazılarıma şöyle bir göz attım, her bahar içim kıpırdanmış, daha çok üretmişim. Ben hep baharda çiçeklenen yolları seçmişim anlatmak için. Ya sen? Sen hangi yolları seçtin, hangi yokuşlarda tıkandın, hangi virajları alamadın, hangi orman yolunda tek başına ıssızlıkta kaldın? Keşfetmeye, öğrenmeye açık olmak için neleri taşıdın yanında, fazlalıklarından kurtuldun mu, yoksa hala taşıyor musun ağırlıklarını?

Hadi hepsini anlat ve bu bahar hiç gitmediğin yollardan geç. Göreceksin, merakın da iştahın da kabaracak gün geçtikçe. Korkacaksın iliklerine kadar, ama anlayacaksın ki bilmediklerini keşfettiğin her an azalacak korkun. Dönüşecek yeni umutlara, heyecanlara...

Güzel bir bahar, kıpır kıpır yeni heyecanlar diliyorum!



"You can cut all the flowers, but you cannot keep spring from coming!"
-Pablo Neruda


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder